Waar marketingtechnologie op het gebied van onroerend goed naartoe gaat

Terwijl het land sociale afstand neemt om de verspreiding van het coronavirus te vertragen, helpen deze technische hulpmiddelen agenten om verbonden te blijven en lijsten weer te geven.

De proliferatie van marketingtechnologie heeft een enorme impact gehad in tal van sectoren, inclusief onroerend goed. Nu de toename van COVID-19-gevallen in de Verenigde Staten en de toenemende praktijk van sociale afstand om de verspreiding ervan te beteugelen, vertrouwen makelaars meer dan ooit op technologie om met klanten en showrooms te communiceren. Gezien deze recente aanpassingen zal vastgoedmarketingtechnologie dit jaar een steeds belangrijkere rol spelen, waardoor het voor vastgoedprofessionals gemakkelijker wordt om hun bedrijf te laten groeien.

Leadgeneratie en engagementautomatisering

Het genereren van nieuwe leads kan een uitdaging zijn voor makelaars in onroerend goed. Zodra er nieuwe leads binnenkomen, kan het opvolgen en beheren ervan tijdrovend zijn, vooral voor drukke agenten. Maar op AI gebaseerde gespreks-chatbots kunnen een dialoog aangaan en direct reageren om vastgoedprofessionals te helpen bij het vastleggen, betrekken en kwalificeren van online leads. Met behulp van natuurlijke taalverwerking kan conversational AI de eerste fasen van het werken met een potentiële klant aan, zoals het begroeten van websitebezoekers, het reageren op prospectvragen, het verzamelen van waardevolle informatie en het mogelijk plannen van vertoningen voor agenten. Aangezien AI leert uit ervaring, kan het de juiste vragen stellen om prospects te stellen op basis van eerdere gesprekken.

Hyper-gepersonaliseerde berichten

Agenten hebben toegang tot meer gegevens dan ooit. Datasets, gecombineerd met voorspellende analyses, maken het nu mogelijk om consumenten te groeperen die dezelfde levensstijlkenmerken delen. Dit stelt agenten in staat om consumenten beter te begrijpen en doelgroepen te segmenteren om zeer gepersonaliseerde berichten te creëren die resoneren met hun pijnpunten. Agenten kunnen bijvoorbeeld inhoud maken die specifiek is gericht op milieubewuste individuen. Dit specifieke segment van mensen is mogelijk op zoek naar huizen met zonnepanelen of energiezuinigheid, of ze kunnen content waarderen over het verminderen van hun ecologische voetafdruk of het maken van milieuvriendelijke updates voor hun huizen.

Reclame-automatisering

Zelfs in dit tijdperk van sociale afstand kunnen makelaars in onroerend goed hun bedrijf laten groeien. De huidige marketingtechnologie kan automatisch visueel aantrekkelijke, gerichte advertenties genereren. Softwaresystemen kunnen automatisch advertentiecampagnes genereren voor nieuwe vermeldingen. Deze platforms, zoals PropertySimple, creëren on-demand, professioneel ogende videoadvertenties die kunnen worden gebruikt op sociale mediakanalen zoals Facebook en Instagram. Zodra gebruikers een advertentie hebben gemaakt, geeft AI deze weer aan de juiste prospects en rapporteert deze met realtime prestatiestatistieken die weergaven, klikken en demografische gegevens tonen.

De toekomst van technologie voor vastgoedmarketing
Het landschap van marketingtechnologie is gegroeid tot 7.040 oplossingen vanaf 2019. Naarmate er meer oplossingen verschijnen, zal het voor vastgoedprofessionals gemakkelijker worden om tal van marketingprocessen te automatiseren, inhoud te personaliseren en virtuele rondleidingen aan te bieden. Marketingtechnologie heeft

ongetwijfeld enorm veel voordelen opgeleverd voor de vastgoedsector en zal dit gedurende 2020 blijven doen.

Leave a Reply